понедельник, 19 ноября 2018 г.

Медіатворчість

Людина є першопричиною виникнення феномена медіакультури й безпосереднім творцем візуальної медіакультури. Якщо творчість у широкому розумінні – це створення нового, оригінального продукту, то медіатворчість – створення нового (чи перетворення існуючого) в сфері медіа або за допомогою медіазасобів. Характерними особливостями медіатворчості, що відрізняє її від інших видів творчості є: «медіаопосередкованість» творчого процесу та репрезентації творчого продукту; «технічна медіаграмотність або компетентність» медіатворців; «масовість» творців як професіоналів, так і аматорської більшості; «дозвіллєвість», «гедонізм» процесу творення й процесу сприймання тощо. Медіатворчість може бути ресурсом особистості, забезпечуючи їй адекватну адаптацію до сучасних умов існування у світі медіареальності інформаційного суспільства; розширення комунікаційних можливостей; можливість самореалізації; збагачення смислового досвіду.
Особистісна візуальна медіакультура Особистісна візуальна медіакультура – це психологічна складова загальної візуальної медіакультури. Вона становить психологічне утворення у вигляді набутої системи способів споживання візуальних медіатекстів різноманітного формату. Особистісна візуальна медіакультура взаємопов'язана з загальною візуальною культурою людини, її етично-естетичною системою цінностей, її потребами у сприйманні візуальної медіапродукції, технічної компетенції щодо використання візуальних медій, спрямованості на реалізацію творчого потенціалу саме у цій сфері. Дуже важливим моментом для формування особистісної візуальної медіакультури високого рівня є розвиток критичного та творчого мислення, творчого медіасприймання, зокрема візуального. Висновки Візуальна медіакультура – це виробництво та споживання продукції завдяки візуальним, аудіовізуальним засобам масової комунікації. Виробництво та споживання є умовами для спілкування (комунікації") між окремими людьми, групами людей. Візуальна медіакультура взаємозв'язана з візуальною та масовою культурою й становить вагому частину всієї медіакультури. Основними її функціями є спрямованість на масову аудиторію, розважальність, дозвіллєвість. Візуальна медіакультура має й соціально-психологічний вимір: інформативно-комунікативний, медіатворчий й особистісний. Особистісна візуальна медіакультура – це психологічне утворення, система знань, умінь, компетенцій щодо споживання візуальної медіапродукції. Можливість розширення медіакомунікацій може здійснюватися завдяки медіатворчості як у її продуктивній, так і у перцептивній формах. Ефективність медіатворчості людини забезпечується належним рівнем її особистісної медіакультури. З метою підвищення особистісної візуальної медіакультури матеріал із медіаісторії ми вивчатимемо та досліджуватимемо як у медіаісторичному, так і соціально-психологічному ракурсі: комунікаційному та медіатворчому.

Комментариев нет: